יותר טיפים, יותר בריאות

ביצוע מנגל אינו המעשה הבריא ביותר עבורכם. מחקרים שנערכו באוניברסיטת הרווארד מראים כי אכילת בשר צלוי עלולה לגרום לעלייה בלחץ דם וסרטן. עם זאת, אין ספק כי מדובר באירוע מכונן עבור כל חובב בשר בירושלים. קצביית ברכת שמואל מביאה לכם מספר טיפים שהכינה הדיאטנית שני ששון, בעזרתם תוכלו לשמור על עצמכם ולהיות מוגנים יותר כאשר אתם עושים על האש.

השתמשו ברשת כדי שהבשר לא יצלה באש חשופה. הרשת מפרידה בין האש לבין הבשר וכך עולים פחות חומרים רעילים העלולים לסכן את בריאותינו.

הדליקו את המנגל רק בעזרת חומרים טבעיים ונסו להימנע מהדלקתו ע"י חומרים מזרזי בעירה שיגלשו גם לבשר עצמו.

הוסיפו ירקות ופירות לעל האש שלכם. לקנות בשר מקצבייה ולהניח אותו על האש זה לא מספיק. הוסיפו גם ירקות ופירות כגון עגבנייה, בצל, תפוח ומנגו שישמשו כנוגדי חמצן, כדי למזער את הנזק שנגרם לבריאותינו מצליית הבשר.

 

בחרו נתחים רזים למנגל שלכם. נתחים רזים בריאים יותר ובעלי פחות שומן. כמו כן, עדיף לקנות עוף ולא בשר ולהמנע מצליית העור וחתיכות השומן, שכן חלקים אלו בעלי עודף קלוריות ואחוזי שומן. עוד סיבה להימנע מחלקים אלו היא בריאותית- כתוצאה מצליית השומן, נוצרים חומרים מסרטנים אשר עלולים לפגוע בכם.

תצלו פחות זמן. חיסכון בזמן הצלייה ימנע את חשיפת הבשר לחומרים הרעילים העולים מן האש. חתכו את הבשר לנתחים קטנים וכך החיסכון במשך זמן הצלייה לא יפגע בהכנת הבשר על האש.

בישול מקדים. כדי לגרום להליך הצלייה להימשך פחות זמן, ניתן לאפות את נתח הבשר בתנור ולאחר מכן לצלות אותו. כאשר רוצים לצלות ירקות ופירות, ניתן לרכך אותם במיקרו ולאחר מכן לצלות אותם.

אל תגיעו רעבים מאוד. טעות גדולה שרובנו נוטים לעשות אותה היא להגיע לעל האש כאשר לא אכלנו כל היום. כאשר אנו רעבים מאוד, אנו לא בהכרח נעשה את הבחירה הנכונה עבורנו בהקשר לאוכל ולא נשים לב למה שאנחנו מכניסים לפה. לכן, מומלץ לאכול פרי או משהו קל לפני המנגל.

אכלו את הבשר שלכם במידת עשייה "מדיום". ככל שהבשר שלכם יהיה במידת עשייה מוכנה יותר, כך ישתחררו יותר חומרים רעילים היכולים לפגוע בבריאותכם. עם זאת, שימו לב כי הבשר טרי ומאוחסן במקום קר וסגור, כדי למנוע סיכוי שיתקלקל.

עושה חשק? למה לחכות כשאפשר להזמין עד הבית הזמן משלוח